luni, 20 mai 2013

Ce este un profesor bun?

Şcoala este locul unde copiii îşi încep viaţa socială şi unde deprind cunoştinţele şi educaţia necesare în viaţă. Micuţii sunt îndrumaţi în acesta călătorie de-a lungul anilor de către profesori, părinţi temporari, cu o valoare extrem de importantă. Aceştia îşi pun amprenta asupra comportamentului viitorilor tineri şi asupra viitoarei societăţi. Tocmai de aceea cadrele didactice trebuie să aibă anumite calităţi cu ajutorul cărora să facă şcoală un loc în care copiii să se simtă bine, dar să se şi formeze corect.
Alte calităţi importante ale profesorilor sunt tactul şi talentul pedagogic; capacitatea acestora de a preda într-un mod creativ şi interesant, şi de a nu se limita la un simplu monolog interminabil şi banal. Este foarte important modul în care le este prezentată informaţia copiilor, deoarece datorită vârstei aceştia îşi menţin atenţia concentrată asupra materiei cu dificultate..
Tot o calitate de mare importanţă a unui pedagog este dragostea acestuia pentru copii. Atunci când aceştia se simt iubiţi, înţeleşi şi respectaţi, au curajul de a se exprima liber, deci de a se dezvolta mai bine şi de a învăţa într-un mod mai plăcut. Tot aici ar trebui să amintim faptul că o altă calitate a unui bun profesor este capacitatea acestuia de a socializa şi de a se face înţeles de către elevi. Cadrul didactic are mai mult succes dacă este extrovertit, comunicativ şi dacă îi asculta pe elevi, decât dacă este introvertit, închis şi dezinteresat de orice nu are legătură cu materia predată. Empatia este şi ea foarte importantă fiind bine legată de capacitatea pedagogului de a socializa.
În concluzie, un profesor model ar trebui astfel să îşi formeze un stil pedagogic democratic, care să le permită elevilor să se poată exprima liber şi să poată învăţa cu plăcere, ci nu unul autoritar, unde învăţatul este o obligaţie, indiferent de înclinaţiile şi afinităţile elevului. Printre atributele pe care ar trebui să le posede un bun pedagog se numără şi talentul de a preda, abilităţile sociale şi empatice şi capacitatea de a relaţiona nu doar cu clasa de elevi, ci şi cu fiecare elev în parte.
            Aceste lucruri fiind prezentate, nu putem să nu observăm că în jurul nostru puţini elevi au norocul să întâlnească un profesor cu adevărat dedicat, nu doar educaţiei şi materiei predate, ci şi copiilor ce au nevoie de mai mult decât cărţi memorate şi note mari.

Autor : Sicaru Raluca

3 comentarii:

  1. Pentru ca ați abordat tema competențelor profesorului, v-aș întreba în ce măsură considerați ca acestea sunt înascute sau formate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca exista si o parte a acestor calitati care au preponderente inascute,dar in mare parte consider ca majoritatea calitatiolor pedagigie pot fi dobandite ! :)

      Ștergere
  2. Foarte atractiv titlul postarii! am discutat si la seminar despre care ar trebui sa fie calitatile unui profesor, dar vad ca aici ai evidentiat si alte aspecte.

    RăspundețiȘtergere